تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال

تلویزیون دریچه ای برای شکستن مرزها و ورود به تمامی کشورهاست. زمانی که تلویزیون خود را روشن می کنید می توانید برنامه های کشورهای مختلف را تماشا کنید و همین امر باعث می شود حس خوبی را تجربه نمایید. به همین دلیل، برندهای زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است و همواره این سوال مطرح می شود که تلویزیون خود را از کدام برند تهیه کنیم. ایکس ویژن و تی سی ال از جمله برندهای شناخته شده هستند و زمانی که یک خریدار اقدام به خرید می کند این سوال را می پرسد که تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال. برای پاسخ به این سوال باید ویژگی های تلویزیون ها با یکدیگر مقایسه شود و در پایان شما می توانید برای خرید یکی از این برندها اقدام نمایید.

معرفی برند ایکس ویژن

قبل از آنکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال، بهتر است نگاهی به برند ایکس ویژن داشته باشیم. ایکس ویژن یک برند ایرانی است که در دهه اخیر استفاده از آن توسط خریداران ایرانی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی هایی که در تلویزیون های ایکس ویژن وجود دارد رضایت بخش است و کاربران می توانند به آنچه از یک تلویزیون نیاز دارند دست پیدا کنند. یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است برند ایکس ویژن به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شود قیمت مقرون به صرفه در برابر کیفیت و امکانات بسیار بالای تلویزیون هاست.

معرفی برند تی سی ال

تی سی ال یک شرکت چند ملیتی چینی است که در زمینه تولید، ساخت و توسعه محصولات الکترونیک از جمله تلویزیون، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک فعالیت دارد. این برند در سال 2010 در رده 25 شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات الکترونیک قرار گرفت و در سال 2013 مقام سومین تولید کننده بزرگ تلویزیون را بدست آورد.

وضوح تصویر

زمانیکه سوال تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال مطرح می گردد اولین مسئله ای که مورد توجه قرار می گیرد وضوح تصویر است. برند تی سی ال از تکنولوژی های پیشرفته ای در ساخت تلویزیون هایش استفاده می کند و همین امر باعث شده است وضوح تصویر بسیار بالا باشد. نگاهی به نظرسنجی های مختلف نشان می دهد که کاربران وضوح تصویر تلویزیون های ایکس ویژن را تقریبا برابر با تی سی ال می دانند. در نتیجه این دو برند تفاوت زیادی در زمینه وضوح تصویر ندارند.

کیفیت صدا

مسئله دیگری که در پاسخ به سوال تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال مطرح می گردد کیفیت صداست. برند تی سی ال در ساخت اولین سری از تلویزیون هایش با نارضایتی های زیادی مبنی بر کیفیت صدای نامناسب رو به رو شد. اما در آپدیت های بعدی تمامی این مشکلات را رفع کرد و امروزه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را به بازار عرضه می کند. کیفیت صدا در تلویزیون های ایکس ویژن از همان ابتدا بالا بود و دائما کیفیت صدا بالا می رود. در نتیجه، می توان گفت این دو برند از لحاظ کیفیت صدا در یک رده قرار دارند.

زمان پاسخ به دستورات

هیچ کس تمایل ندارد مدت زمان زیادی منتظر بماند تا دستوری که از طریق کنترل ارسال می گردد توسط تلویزیون خوانده شود. به همین دلیل زمانی که سوال تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال مطرح می شود این موضوع مورد توجه قرار می گیرد آیا آنها سریعا دستورات را اجرا می کنند یا خیر. تلویزیون های تی سی ال عملکرد بسیار قوی دارند و در کسری از ثانیه به پاسخ هایی که از طریق کنترل ارسال می گردد جواب می دهند. تلویزیون های ایکس ویژن نیز در این مورد قوی هستند و تقریبا می توان گفت عملکرد این دو تلویزیون در این زمینه یکسان است.

نقاط ضعف تلویزیون های ایکس ویژن و تی سی ال

خریداران زمانی که در مورد تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال سوال می پرسند به این موضوع توجه دارند که نقاط ضعف تلویزیون های ایکس ویژن و تی سی ال چیست. نقاط ضعف تلویزیون های ایکس ویژن به شرح زیر هستند:

  • خارج نشدن از حالت استندبای
  • روشن و خاموش شدن پشت سر هم که مربوط به بخش مین برد می شود
  • پیدا شدن نوار صورتی بالای تصویر که با تعویض لامپ معمولا رفع می گردد
  • ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون که بیشتر در سایز های بالا مثل 50 و 60 اینچ دیده می شود
  • قطعی تصویر هنگامی که صدا وجود دارد که در سایز 40 اینچ بیشتر دیده می شود
  • نقاط ضعف تلویزیون های تی سی ال به شرح زیر هستند:
  • قطع شدن صدا و نداشتن تصویر که مربوط به مین برد یا بلک لایت تلویزیون است
  • کم نوری و محوی تصویر صفحه نمایش
  • دیر روشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون که مربوط به پاور است
  • پخش شدن رنگ ها و اضافه شدن خطوط افقی و عمودی اضافه در تصویر
  • قطع و وصل شدن تصویر در صورت روشن بودن طولانی مدت تلویزیون

سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را برای پاسخ به سوال تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید تلویزیون های ایکس ویژن و تی سی ال در بسیاری از موارد مشابه هم هستند. برای اینکه بتوانیم پاسخ دقیق تری به سوال تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال بدهیم باید بگوییم قیمت محصولات ایکس ویژن مقرون به صرفه تر است و کسانی که بودجه محدودی دارند می توانند محصولاتی با کیفیت بسیار مناسب خریداری نمایند.

میلاد یارمحمدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *